Sunday, March 22, 2015

مایکروسافت سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۰ را اعلام کرد


مایکروسافت سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۰ را اعلام کرد

مایکروسافت سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۰ را اعلام کرد

مایکروسافت طی مراسم WinHEC که در کشور چین برگزار شد، سخت افزار و سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۰ را مشخص نمود. برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ که در پلتفرم دسکتاپ استفاده می شود، سخت افزار اعلامی تقریبا با نسخه ۸٫۱ ویندوز یکسان می باشد.
برای نصب نسخه ۳۲ بیتی ویندوز ۱۰ به حداقل مقدار یک گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی احتیاج است. همینطور برای نصب نسخه ۶۴ بیتی این سیستم عامل به حداقل ۲ گیگابایت رم و مقدار ۲۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز می باشد. صرف نظر از اینکه شما نسخه ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی را برای نصب انتخاب کرده اید، به پردازنده گرافیکی که از رابط کاربردی برنامه نویسی DirectX 9 پشتیبانی می کند و صفحه نمایشی که به حداقل دقت تصویر ۸۰۰ در ۶۰۰ پیکسل مجهز باشد، نیاز است. ابعاد صفحه نمایش هم باید ۸ اینچ و یا بزرگتر باشد. تنها تفاوت در سیستم مورد نیاز بین سیستم عامل دسکتاپ ویندوز ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ در واسط نرم افزاری UEFI نسخه ۲٫۳٫۱ می باشد. در واقع ویندوز ۸٫۱ به UEFI v2.3.1 برای بوت امن نیاز داشت اما در ویندوز ۱۰ این مورد به صورت انتخابی درآمده است.
با
اما تلفن های هوشمند الزامات متفاوتی را برای اجرای این سیستم عامل نیاز دارند. حداقل مقدار حافظه رم برای بهره مندی از ویندوز ۱۰ بر روی گوشی های هوشمند ۵۱۲ مگابایت است که این مقدار رابطه مستقیمی با دقت تصویر صفحه نمایش دستگاه دارد. در واقع برای دقت تصویر ۸۰۰ در ۴۸۰ و ۸۴۵ در ۴۸۰ این مقدار رم کافی است اما برای دقت تصویر ۲۵۶۰ در ۲۰۴۸ به حداقل چهار گیگابایت حافظه رم نیاز است. از طرف دیگر دستگاه همراه باید حداقل چهار گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد. اگر گوشی شما فقط ۴ گیگابایت فضای داخلی داشته باشد حتما باید از کارت های حافظه جانبی برای انجام برخی به روز رسانی ها استفاده شود. در اینجا همچنان تراشه گرافیکی سازگار با DirecX 9 نیاز است ولی ابعاد صفحه نمایش بین ۳ تا ۷٫۹۹ اینچ متغیر می باشد. البته مایکروسافت برای صفحه نمایش های بزرگتر از این، سیستم عامل ویندوز ۱۰ دسکتاپ را پیشنهاد کرده است. همچنین چند مدل سیستم روی یک چیپ برای استفاده در کنار ویندوز ۱۰ تائید شده اند که از آنها می توان به اینتل با مدل های Cherry Trail ، Atom x3 و Skylake و ای ام دی با مدل های Carrizo و Carrizo-L و کوالکام با پنج مدل MSM8909 ، MSM8208 ، MSM8994 ، MSM8992 و MSM8952 اشاره نمود.

0 comments:

Post a Comment