Sunday, March 22, 2015

ویندوز ۱۰ به فضای کمتری نسبت به ویندوز ۸ نیاز خواهد داشت

 ویندوز ۱۰ به فضای کمتری نسبت به ویندوز ۸ نیاز خواهد داشت
ویندوز ۱۰ به فضای کمتری نسبت به ویندوز ۸ نیاز خواهد داشت

ویندوز ۱۰ به فضای کمتری نسبت به ویندوز ۸ نیاز خواهد داشت

این موضوع که سیستم‌عامل‌ها بخش بزرگی از فضای هارد گجت‌های مختلف را اشغال می‌کنند، بر کسی پوشیده نیست و با تجه به قیمت بالای هاردهای SSD، این موضوع بیش از پیش در کانون توجه قرار گرفته و کاربران بر روی تک تگ گیگ‌های آن سرمایه‌گذاری می‌کنند! اکنون ظاهرا مایکروسافت دست بکار شده و سیستم‌عامل خود را تا حدی بهینه کرده است. در ادامه با ما باشید.
ظاهرا مایکروسافت در نسخه‌ی نهایی ویندوز۱۰ به فکر فضای مورد نیاز سیستم‌عامل افتاده و این بار ویندوز برخلاف رویه‌ی معمول که هر نسخه به فضای بیشتری نسبت به نسخه‌ی قبلی نیاز داشت، بهینه شده و تا حدی می‌توان گفت که ویندوز۱۰ به فضای کمتری نسبت به ۸ و ۸٫۱ نیاز دارد.
طبق مطلبی که وبلاگ رسمی ویندوز منتشر کرده، مایکروسافت در ویندوز۱۰ از الگوریتم جدیدی در فشرده‌سازی سیستم‌عامل بهره گرفته است که به لطف آن شاهد کاهش حجم فضای ویندوز۱۰ به میزان ۱٫۵گیگابایت در نسخه‌ی ۳۲بیتی و ۲٫۶گیگابایت در نسخه‌ی ۶۴بیتی آن هستیم و به این بدان معناست که در صورت استفاده از حافظه‌های SSD و محدودیت فضای ذخیره‌سازی، دست کاربران تا حدودی بازتر از قبل خواهد بود.
البته ذکر این نکته ضروریست که کاربران علاوه بر سیستم‌عامل، نرم‌افزارهای فراوان دیگری را نیز نصب خواهند کرد و باید دید که ردموندی‌ها خواب این بخش را نیز دیده‌اند یا خیر؟
با
در ویندوز۸ مایکروسافت برای کاربران ۳۲بیتی حجم آزاد ۱۶ گیگابایت و برای ۶۴بیتی‌ها حجم۲۰ گیگابایت را به عنوان پیش‌نیاز نصب سیستم‌عامل قرار داد و این بار هرچند ناچیز اما به میزان ۱٫۵ و ۲٫۶ گیگابایت از این حجم مورد نیاز کم شده است.
علاوه بر نسخه‌ی اصلی ویندوز، می‌توان امیدوار بود که مایکروسافت الگوریتم جدید فشرده‌سازی را در ویندوز۱۰موبایل نیز پیاده‌سازی کند و در این بخش که نیاز به فضای آزاد بیش از PCها احساس می‌شود، می‌توان امیدوار بود که با سیستم‌عامل کم حجمی روبرو خواهیم بود و بخش بزرگی از فضای آزاد اسمارت‌فون در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.
با
اما علاوه بر سیستم‌عامل، ردموندی اعلام کرده‌اند که در مکانیزم فشرده‌سازی فایل تولید شده توسط Windows recovery tool نیز تغییرات فراوانی را اعمال کرده‌اند و نسبت به شرایط مختلف، در ویندوز۱۰ فایل تولید شده تا ۱۲گیگابایت می‌تواند کوچکتر از مدل مشابه در ویندوز۸ باشد که در این بخش نیز می‌توان کار این شرکت را تحسین کرد.

0 comments:

Post a Comment