Tuesday, March 24, 2015

آموزش بالا بردن سرعت گوشیهای اندروید


آموزش بالا بردن سرعت گوشیهای اندرویدی


وقتی صدها دلار را خرج خرید یک اسمارت فون جدید می کنید طبیعاتا انتظار دارید تا مدت ها برایتان بخوبی و بدون دردسر کار کند. متاسفانه عوامل جزئی بسیاری وجود دارد که می تواند به نوعی سرعت گوشی شما را کاهش دهد که شما از آن ها بی خبرید. در ادامه قصد داریم تا ۱۰ روش را به شما ارائه دهیم تا با بکارگیری آن ها عملکرد گوشی های اندرویدی خود را بهبود بخشید.با کاموو همراه باشید.


01-first-restart-your-phone۱. قدم اول ، گوشی خود را ری استارت کنید

برخی اوقات همه ما فراموش می کنیم که گوشی هایمان هر از چند گاهی نیاز به ری استارت دارد درست مانند هر نوع کامپیوتر دیگر. پس قبل از آنکه دست به اقدامات دیگری بزنید توصیه می کنیم حتما یک دور گوشی اندرویدی خود را ری استارت نمایید.


divider


02-make-sure-your-system-is-up-to-date۲. مطمئن شوید که سیستم تان به روز است

اگر گوشی اندرویدی شما کند کار می کند این احتمال وجود دارد که جدیدترین بروزرسانی ها انجام نشده است. برای انجام این کار به بخش Settings >About device >Software update بروید تا مطمئن شوید همه بروزرسانی های لازم را انجام داده اید.


divider


03-delete-old-photos-apps-and-anything-else-you-dont-need-anymore۳. اپ ها، عکس ها، و کلا هر چه که دیگر به آن ها نیاز ندارید را پاک کنید

اگر هنوز هم گوشی تان کند است، عکس های قدیمی داخل گوشی تان، و همچنین اپلیکیشن های غیر ضروری یا فایل های موزیک که دیگر بدان ها تمایل ندارید را پاک کنید. این کار سرعت گوشی تان را به طرز قابل توجهی بالا می برد.


divider


04-clear-your-app-cache۴. ذخیره گاه اپلیکیشن (app cache) خود را پاک کنید

گوشی اندرویدی شما برخی اوقات تصاویری مشخص و یا پاره ای اطلاعات مربوط به یک اپلیکیشن را ذخیره سازی می کند تا هر بار که برنامه ای را باز می کنید مدام مجبور به دانلود کردن آن نباشید. این البته یک ویژگی مثبت است خصوصا اگر می خواهید در جریان میزان استفاده از داده هایتان قرار گیرید. اما چنانچه سرعت گوشی شما پایین است می توانید این بخش را برای اپ هایی که بدان ها نیازی ندارید پاک کنید. برای انجام این کار به بخش Settings > Storage > Cached data بروید.


divider


05-turn-off-or-reduce-animations۵. از انیمیشن ها کم کنید یا آن ها را خاموش کنید

شما می توانید با رفتن به بخش  Settings > About phone و سپس اسکرول به سمت پایین در طبقه بندی به نام Build Number و لمس این گزینه برای ۷ مرتبه، به منویی دسترسی پیدا کنید که Developer options نام دارد و تمامی برنامه های انیمیشنی که ممکن است در گوشی تان وجود داشته باشد و باعث کندی گوشی شما شده باشد را پیدا و غیر فعال نمایید.






divider


06-try-installing-a-custom-rom۶. از کاستوم رام ها استفاده کنید

از آن‌جایی که سیستم‌عامل اندروید به صورت Open Source یا متن‌باز عرضه شده است هر توسعه‌دهنده و برنامه‌نویسی قادر است آن را به دلخواه خود تغییر دهد.  CyanogenMod و AOKP دو تا از محبوب ترین کاستوم راهم های اندرویدی هستند. چنانچه گوشی اندرویدی قدیمی دارید که ورژن های جدید اندروید را دریافت نمی کند می توانید با نصب ROMیک کاستوم علاوه بر استفاده از امکانات این نسخه سفارشی ، عملکرد گوشی خود را هم به طرز چشم گیری افزایش دهید. منتها توجه داشته باشید که برای نصب کاستوم رام ها حتما باید گوشی اندرویدی خود را روت کنید که گارانتی دستگاهتان را باطل خواهد کرد. روتینگ (ویژه کاربران اندرویدی) به کاربران این اجازه را می دهد تا به قسمت ‌هایی از گوشی و سیستم‌ عامل دسترسی پیدا کرده و کارکردهای جدید و بیشتری روی آن اجرا کنند.


divider


07-if-its-just-the-chrome-browser-thats-bothering-you-theres-a-way-to-fix-that۷. اگر تنها از کندی مرورگر کروم گوشی تان اذیت شده اید، راه حلی برایش داریم

اگر متوجه شدید که مرورگر کروم نصب شده روی گوشی اندرویدی تان کند کار می کند، می توانید به این اپلیکیشن اجازه دهید تا برای سریعتر کار کردن از حافظه بیشتری بهره گیرد. برای انجام این کار تنها کافیست کروم را با تبی جدید باز کرده و آدرس chrome://flags/#max-tiles-for-interest-area را تایپ کنید. سپس منویی پدیدار خواهد شد که به شما اجازه میدهد تا نحوه استفاده کروم از حافظه را تغییر دهید. شما باید به جای حافظه پیش فرض ۱۲۸ از حافظه ۵۱۲ استفاده کنید و بدین ترتیب مرورگر کروم شما با سرعت بسیار خوبی کار خواهد کرد.


divider


08-watch-out-for-apps-that-use-a-lot-of-processing-power۸. مراقب اپ های انرژی تخلیه کن باشید !

برخی اوقات دلیل بسیاری باگ ها یا مشکلاتی که برای گوشی اندرویدی شما پیش می آید ناشی از اپلیکیشن هاست. با این حال  بسیار سخت میتوان تشخیص داد که کدامیک از اپ ها دردسر ساز شده اند. اگر چنین اتفاقی برای شما نیز رخ داده است از اپلیکیشن Watchdog Task Manager استفاده کنید. این اپلیکیشن میزان استفاده هر اپلیکیشن از منابع گوشی شما را مورد بررسی و پیگیری قرار داده و اطلاعات بدست آمده را در اختیارتان قرار خواهد داد.



divider


09-limit-or-disable-background-data۹. داده های پیش زمینه را غیر فعال و یا محدود کنید

یکی از دلایلی که باعث کندی گوشی شما می شود ممکن است استفاده اپلیکیشن ها از داده های پیش زمینه باشد. شما می توانید با غیرفعالسازی و یا محدود کردن این داده ها سرعت گوشی اندرویدی خود را بالا ببرید. برای انجام این کار به بخش Settings > Data Usage بروید و برای مشاهده اینکه کدام یک از اپ ها از داده های پیش زمینه استفاده میکنند به سمت پایین اسکرول کنید.






divider


10-if-all-else-fails-try-a-factory-reset۱۰. ریست فکتوری

اگر هیچ یک از روش های فوق کارساز نبود و گوشی شما همچنان سرعت پایینی دارد باید عملیات ریست فکتوری را انجام دهید. در واقع ریست فکتوری تمام تنظیمات برنامه های نصب شده و هر چیزی به جز کارت حافظه را به زمانی که گوشی را خریده اید بر می گرداند بدین معنا که تمام برنامه های نصب شده پاک شده و همه تنظیمات به حالت پیش فرض خود باز می گردد. برای ریست فکتوری دو راه وجود دارد. Soft reset و Hard reset. نوع اول یعنی Soft reset برای زمانی است که به تنظیمات گوشی دسترسی داریم و Hard reset برای زمانی است که پسورد را فراموش کرده ایم. برای انجام این کار به بخش Settings >Backup و سپس reset>Factory reset بروید.

0 comments:

Post a Comment